Zpátky do fitka, aneb jak na návrat po dlouhé pauze.

HealthFactory
Array ( ) Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 60 [name] => HealthFactory [slug] => healthfactory [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 60 [taxonomy] => category [description] => Nový přístup k fitness od Form Factory se každý měsíc zaměří na předcházení jedné z civilizačních chorob. K tomu bude vždy upraven program skupinových lekcí, který se rozšíří o speciální a zdravotní cvičení. Součástí programu každého měsíce budou také odborné workshopy, speciální on-line obsah, videa a podpora profesionálních trenérů Form Factory. [parent] => 0 [count] => 173 [filter] => raw [cat_ID] => 60 [category_count] => 173 [category_description] => Nový přístup k fitness od Form Factory se každý měsíc zaměří na předcházení jedné z civilizačních chorob. K tomu bude vždy upraven program skupinových lekcí, který se rozšíří o speciální a zdravotní cvičení. Součástí programu každého měsíce budou také odborné workshopy, speciální on-line obsah, videa a podpora profesionálních trenérů Form Factory. [cat_name] => HealthFactory [category_nicename] => healthfactory [category_parent] => 0 ) )

Těchto 5 strategií vám může pomoci.

Mezi pracovními závazky, rodinnými povinnostmi a společenskými událostmi se může zdát skličující a přímo nemožné udělat si čas a najít si v sobě sílu na něco dalšího. V důsledku toho mají lidé tendenci obětovat jednu věc, kterou by mohli dělat nejméně – cvičení.

Možná to začalo rušným týdnem, pak se z jednoho týdne staly dva a než jste se nadáli, nenavštívili jste posilovnu už řadu měsíců. Ať už je viník jakýkoli, existují způsoby, jak se vymanit ze zajetých kolejí a vytvořit si trvalou rutinu.

V tomto článku odborníci na zdraví a wellness zmiňují pět strategií, které vás vrátí na správnou cestu.  

Najděte svou motivaci a pak si promluvte s lékařem

Ve fitness jde o to, že to člověk musí chtít sám. Hledání motivace vrátit se do posilovny a uzdravit se musí vycházet zevnitř, říká Jonathan Leary, zakladatel Remedy Place. A není to jen o nalezení motivace, ale o správném druhu motivace, abyste se dostali do formy. Zapomeňte na vnější motivy, jako je vypadat hezky v outfitu, a zapátrejte trochu hlouběji, říká Leary. “Lidé se příliš často zaměřují na běžné (motivátory), jako je úbytek váhy, nebo to chtějí pro někoho jiného,” říká Cedric Bryant, prezident a hlavní vědecký ředitel Americké rady pro cvičení.

“Musíš začít zkoumat proč.” Zeptejte se: “Proč chci udělat tuto změnu?” Opravdu se to musí zaměřit na věci, které jsou pro vás jako jednotlivce skutečně smysluplné, a na nalezení svého správného důvodu.“ Jakmile zjistíte, proč se chcete uzdravit, vaše první zastávka by neměla být v posilovně. Spíše by to mělo být v ordinaci vašeho lékaře, podle Karen Litzy, fyzikální terapeutky a mluvčí Americké asociace fyzikální terapie. “Je dobrý nápad navštívit svého lékaře nebo fyzioterapeuta, než se vrátíte do posilovny,” říká. Váš lékař pravděpodobně provede rychlé vyhodnocení toho, kde se nacházíte, pokud jde o sílu, flexibilitu a kardiovaskulární zdraví, dodává. Lékař se tak může ujistit, že jste dostatečně zdraví pro fyzickou aktivitu, a může vás vést, jak zůstat v posilovně v bezpečí. “Je to ujištění, že je všechno v pořádku,” říká. “Prvním krokem je získat toto fyzické hodnocení a umožnit lidem, aby se cítili silní ve svém těle.”

Udělejte si čas, abyste se vrátili do rutiny

Podle Bryanta může „Týden plné nečinnosti způsobí určitou újmu ve vašem fyzickém výkonu,“ říká. Studie z roku 2015 publikovaná v Journal of Rehabilitation Medicine například zjistila, že přestávka od fyzické aktivity na pouhé dva týdny může vést ke snížení svalové síly a hmoty – a může trvat ještě déle, než ji znovu získáte. Jinými slovy, pokud jste byli před měsícem nebo dvěma pilní ohledně své rutiny, neočekávejte, že se do ní hned vrátíte, jako by se nic nezměnilo. Místo toho zdravotníci doporučují postupovat krok za krokem. „Když se vracíte do posilovny, pamatujte, že jde o to, tělo opravit, ne ho zlomit,“ říká Leary. “Opravdu zvažte každý typ cvičení, protože některé z nich mohou zvýšit riziko zranění.” Odborníci naznačují, že jde správný přístup, počínaje několika minutami denně kardia, poté pracovat na delším tréninku, zapojit závaží a dokonce si najmout osobního trenéra. V konečném důsledku by se zdravý dospělý měl dopracovat ke 150 minutám cvičení týdně.

Neměňte vše najednou

Když se vrátíte do fitness rutiny, můžete být také v pokušení přepracovat své stravovací návyky. Lidé mají často tendenci se soustředit na provádění příliš mnoha změn najednou, říká Bryant. Místo toho se „zaměřte na jednu věc“. „Zaměřte se jen na snahu obnovit návyk na nějakou aktivitu. Důvod, proč lidem říkám, aby se zaměřili na to, jak se cítí, je ten, že se lidé příliš často zaměřují na špatnou metriku.“ Stejně jako u těchto měřených tréninků doporučují zdravotníci pomalu měnit své výživové vzorce v průběhu času, abyste se necítili přetížení a pak se nevzdali z frustrace. Ale pokud chcete provést nějaké změny ve své stravě, Leary říká, že jako první krok začněte přidávat více vody do své každodenní rutiny, abyste zajistili, že budete hydratovaní. “Čím aktivnější jste, tím více se potíte,” říká, takže doplňování hladiny vody zajistí, že vaše tělo nebude ochuzeno o klíčové minerály, a naopak vám pomůže rychleji se zotavit. Zaujměte holistický přístup ke svému cvičení Spíše než naběhat určitý počet kilometrů a pak to nazývat den, je důležité začít o svém tréninku přemýšlet holisticky – to zahrnuje i ochlazení, protažení a regeneraci, říkají odborníci.

Zaujměte holistický přístup ke svému cvičení

Spíše než naběhat určitý počet kilometrů a pak to nazývat den, je důležité začít o svém tréninku přemýšlet holisticky – to zahrnuje i ochlazení, protažení a regeneraci, říkají odborníci. “Chcete být funkční a bez bolesti,” říká Leary. “Pokud nejste profesionální sportovec, který musí být silný a výkonný, měla by být vaším hlavním cílem mobilita a flexibilita.” Rutina zotavení je životně důležitá, říká Leary. To by mělo zahrnovat každodenní strečink a přiměřenou dobu ochlazení po tréninku. A pokud můžete, zkuste začlenit pravidelné masáže nebo občasnou návštěvu fyzioterapeuta, abyste zajistili, že každá část vašeho těla funguje tak, jak má, dodává. Tyto taktiky pomohou zmírnit riziko zranění, takže si nebudete muset znovu dávat týdny pauzy od své cvičební rutiny.

Předefinujte, co znamená cvičení

Možná nejlepší zpráva ze všech: nemusíte nutně chodit do posilovny nebo trávit hodiny denně běháním venku, abyste si dobře zacvičili. „Řekněme, že váš rozvrh je nabitý a vy máte rodinné povinnosti. Najděte něco, co můžete dělat pět nebo 10 minut,“ říká Bryant. “To pomůže snížit množství poklesu v tréninku.” Podle Bryanta existují jednoduché způsoby, jak můžete do svého běžného dne začlenit více aktivity,“ říká a navrhuje, abyste se pokud možno vyhýbali výtahům a eskalátorům, a snažili se každý den zaznamenávat co nejvíce kroků. Dodává, že by to mohlo být tak jednoduché, jako vstát a dojít ke kolegovi ke stolu a popovídat si místo toho, abyste mu poslali e-mail, nebo si dát pětiminutovou pauzu, abyste si protáhli nohy. „Přemýšlejte také o začlenění aktivity do vašeho rodinného života,“ navrhuje Bryant, ať už jde o dřepy se svými příbuznými během reklam v televizních pořadech, rodinné procházky nebo hraní fotbalu s dětmi místo toho, abyste seděli a koukali na ostatní.

Zdroj: https://time.com

Autor Form Factory

Síť 13 fitness klubů v Praze a jeden v Ostravě

Společnost Form Factory patří mezi významné poskytovatele v oblasti fitness, wellness a zdravého životního stylu. V České republice provozuje Form Factory 13 vlastních klubů v Praze a jeden v Ostravě. Nabídku služeb představují plně vybavená centra pro efektivní individuální trénink, široký výběr skupinových programů včetně Les Mills vedených profesionálními instruktory a také zóny wellness zóny včetně bazénů, saun, parních lázní a vířivek. Společnost Form Factory nastavuje svůj standard podle nejnovějších poznatků a trendů ze světa zdraví a fitness.