Ztráta motivace? 6 tipů, jak si udržet fitness kondici

HealthFactory
Array ( ) Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 60 [name] => HealthFactory [slug] => healthfactory [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 60 [taxonomy] => category [description] => Nový přístup k fitness od Form Factory se každý měsíc zaměří na předcházení jedné z civilizačních chorob. K tomu bude vždy upraven program skupinových lekcí, který se rozšíří o speciální a zdravotní cvičení. Součástí programu každého měsíce budou také odborné workshopy, speciální on-line obsah, videa a podpora profesionálních trenérů Form Factory. [parent] => 0 [count] => 172 [filter] => raw [cat_ID] => 60 [category_count] => 172 [category_description] => Nový přístup k fitness od Form Factory se každý měsíc zaměří na předcházení jedné z civilizačních chorob. K tomu bude vždy upraven program skupinových lekcí, který se rozšíří o speciální a zdravotní cvičení. Součástí programu každého měsíce budou také odborné workshopy, speciální on-line obsah, videa a podpora profesionálních trenérů Form Factory. [cat_name] => HealthFactory [category_nicename] => healthfactory [category_parent] => 0 ) )

Zůstat zdravý v zimě je výzvou i pro ty nejdisciplinovanější sportovce. Je méně slunečního světla, spíme déle a často si užíváme mnohem více sacharidů. Výsledkem je, že je mnohem snazší nabrat kila a mnohem těžší se motivovat k pohybu. Co tedy můžete udělat pro to, abyste neztratili své fitness návyky? Zde jsou naše rady pro zimní trénink.

1. Zacvičte si uvnitř

Zimní mrazivý vánek a ledem pokryté chodníky mohou ztěžovat cvičení venku mnohem více než obvykle. Zde se může (ještě více) hodit váš fitness klub nebo centrum. Přihlaste se a vyhněte se chmurnému počasí – a někdy i nebezpečným podmínkám – nejchladnějšího období. S řadou vybavení, skupinových lekcí, strojů a odborných osobních trenérů máme vše, co potřebujete, abyste byli ve funkční kondici po celý rok.

2. Využijte místní prostředí

Extrémní sporty jsou mrazivou silnou stránkou zimy – takže pokud máte sklony k vzrušení, zkuste vyrazit do hor na lyže nebo snowboard. Naučíte se nové dovednosti, užijete si spoustu zábavy a udržíte se v kondici (dokonalé trio). Pro dostupnější zimní sport, který je pravděpodobně blíže domovu – nasedněte na brusle a vydejte se na místní kluziště, kde si můžete zpevnit svaly na nohou a zlepšit rovnováhu po celou sezónu.

3. Přijměte zodpovědnost

Když se musíte zodpovídat pouze za sebe, může být těžké dodržovat rozvrh. To je důvod, proč je skvělý nápad přijmout odpovědnost vůči někomu nebo něčemu jinému. Zarezervujte si skupinové lekce nebo trénink na celý týden, požádejte svého přítele nebo partnera, aby se zapojil do vašeho cvičení: mnohem pravděpodobněji se budete držet plánů, které si uděláte, a pravděpodobně si také užijete více zábavy při cvičení.

4. Investujte do zimního oblečení

Je venku chladno a chcete si rozšířit svůj fitness trénink i o pohyb venku? Žádný problém. Zabalte se do tepla a vylepšete svůj zimní šatník nějakým speciálně navrženým aktivním oblečením. Mnoho osobních trenérů doporučuje nosit alespoň tři vrstvy oblečení: funkční prádlo, tričko nebo oblečení ze savého materiálu, nepromokavou bundu. Nezapomeňte si také chránit ruce a prsty na nohou silnými ponožkami a rukavicemi, protože z těchto oblastí uniká velké množství tělesného tepla.

5. S tréninkem vyčkejte na východ slunce

Pokud trpíte sezónní afektivní poruchou (SAD) – kdy zažíváte špatnou náladu v temnějších podmínkách – zvažte přepracování svého cvičebního plánu. Pokud budete cvičit dříve (například během oběda nebo brzy odpoledne), pomůže vám to naplno využít slunce a udržet si zdraví. To má také další plus: výzkumy ukazují, že cvičení pomáhá lidem s depresí, úzkostí a dokonce i těm, kteří konkrétně trpí SAD, se cítí lépe, protože uvolňuje endorfiny, které vás dělají šťastnějšími.

6. Stanovte si cíl

Vždy je snazší pracovat, když na něčem pracujete, nemyslíte? Přihlaste se na akci, jako je maraton nebo triatlon (něco, co si předem vyžádá spoustu příprav), abyste byli nuceni prosadit svůj zimní cíl. Zařaďte si do programu třeba novou skupinovou lekci nebo jiný typ individuálního tréninku, který vám pomůže překonat stereotyp a zimní období.

Autor Form Factory

Síť 13 fitness klubů v Praze a jeden v Ostravě

Společnost Form Factory patří mezi významné poskytovatele v oblasti fitness, wellness a zdravého životního stylu. V České republice provozuje Form Factory 13 vlastních klubů v Praze a jeden v Ostravě. Nabídku služeb představují plně vybavená centra pro efektivní individuální trénink, široký výběr skupinových programů včetně Les Mills vedených profesionálními instruktory a také zóny wellness zóny včetně bazénů, saun, parních lázní a vířivek. Společnost Form Factory nastavuje svůj standard podle nejnovějších poznatků a trendů ze světa zdraví a fitness.