Potraviny zlepšující imunitní systém

StravováníTipy

Období chřipek a nachlazení je v plném proudu. Jak se co nejlépe bránit, aby vás také něco neskolilo? Zkuste zařadit těchto pár potravin do jídelníčku a vaše tělo a imunita vám za to poděkují. 

1. citrusové plody

Pomeranče, mandarinky, grep, pomelo. Zařaďte na podzim toto ovoce. Obsahuje vitamín C, který má antibakteriální účinky a je skvělý antioxidant. Kromě toho jsou také dobrým zdrojem karotenoidů a flavonoidů, které jsem pro imunitní systém také velkým přínosem.

2. kysané zelí

Jeden z nejlepších a nejlevnějších zdrojů vitamínu C. Obsahuje ale také probiotika, která jsou základem pro zdravé střevo a tedy i základem imunity. 

3. zázvor

Tento kořen obsahuje gingerol, který má silné antibakteriální účinky. Právě proto je dobré ho pít při počátcích nachlazení. Můžete díky tomu předejít rozvoji onemocnění. Jen tento čaj nepijte dlouhodobě a denně byste neměli přijmout více než cca 2cm tohoto kořene.

4. česnek

V česneku je obsažena látka jménem allicin, která má silné antibakteriální účinky. Díky tomu je právě česnek považován za nejsilnější přírodní antibiotikum. Proto když cítíte, že by vás mohla dohnet nějaká chřipka, uvařte si česnečku nebo si dejte pořádnou česnekovou pomazánku. Pokud vám česnek nedělá dobře, rozkrojte ho a vyndejte klíček uprostřed.

5. ořechy a semínka

Oříšky jsou prostě lék na vše. Omega 3 nenasycené mastné kyseliny mají protizánětlivé účinky a napomáhají imunitě v boji. Jen si místo oříšků nedávejte arašídy. Ty obsahují tuky nasycené, takže moc pozitivního vlivu nemají.

Autor NutritionPro

Prémiová krabičková dieta NutritionPro

Jídelníček sestavujeme na míru cílům a tělesné kompozici. Důležitá je pro nás rozmanitost jídelníčku a prémiové suroviny.

Více se o nás dozvíte na: nutritionpro.cz