Těhotenstvím cvičení nekončí. Povíme vám jak na to.

HealthFactoryTipy

Jste těhotná a těšíte se na příchod miminka? Milujete sport, pohyb a celkově zdravý životní styl? Kladete si otázku, co pro sebe můžete dělat a jak se pravidelně hýbat, aniž byste ohrozila sebe nebo své miminko? Povíme vám jak na to. Těhotenství není nemoc, a tak není důvod s pravidelným cvičením přestávat. Jen je třeba udělat několik změn. 

Hýbejte se, ale nepřehánějte to!

Baví vás cvičení a pravidelný pohyb? Jen do toho. Ale zvolněte! Těhotenství není závod. Nesnažte se překonávat nové hranice a limity. Užívejte si pohyb v rámci zdraví. Vaše miminko i tělo vám poděkuje. 

Nezačínejte s ničím novým

Pokud jste před těhotenstvím pravidelně sportovala, pokračujte dál. Upravte délku cvičení, zátěž a množství tréninků. Jste-li nováček, žena, která před otěhotněním viděla sportovní boty jen za výlohou, tak to prozatím odložte. Počkejte po šestinedělí a pak se na to můžete vrhnout. Těhotenství není doba, kdy byste měla něco dohánět. Na to budete mít po porodu času dost. 

Pozor na nárazy

Milujete-li běh, počkejte s ním také až po šestinedělí. Těhotenství nemá rádo nárazy a prudké dopady. To platí u jakéhokoliv sportu. Stejně tak je lepší se vyhnout různým kontaktním sportům (basketbal, volejbal aj.). Nechcete přeci, aby vám do bříška narazil míč či spoluhráč. 

Vyhněte cvičení bříška

Možná není třeba na to upozorňovat, ale bříško v těhotenství opravdu necvičte. Cvičte s vlastní vahou, dělejte dřepy, kliky na kolenou, zvedejte pet lahve nad hlavu, ale bříško rozhodně NE!  

Tuhne vám bříško během cvičení? To se stává, ale mělo by do cca 20-30 minut odeznít, pokud ne, kontaktujte lékaře. 

Zkuste tyto aktivity

Máme tu dobu kovidovou a není jen tak lehké zajít si na lekci jógy, ale náš moderní svět se umí dobře přizpůsobit změnám. Nejste-li začátečník, můžete vyzkoušet tyto aktivity:

  • Choďte na procházky. Vezměte s sebou pejska – bude nadšený.
  • Začněte cvičit online jógu nebo pilates pro těhotné.
  • Stáhněte si aplikaci na fyzio-cvičení v těhotenství.
  • Využijte služby osobních trenérů, kteří se cvičením s těhotnými zabývají.
  • Můžete využít pomůcky na cvičení doma jako jsou: bosu, velký míč, činky o menší váze (žádná těžká břemena), expandery na posilování.
  • Protahujte se. Dělejte krouživé pohyby. Ne vždy je vám v těhotenství dobře a vy nemáte sílu na cvičení. Vaše záda, klouby a ostatní části těla budou nadšené. 

Autor Markéta Mudrová

Osobní trenér Form Factory Eden, Instagram: @marketa.mudrova.trener

Autor Form Factory

Síť 13 fitness klubů v Praze

Společnost Form Factory patří mezi významné poskytovatele v oblasti fitness, wellness a zdravého životního stylu. V České republice provozuje Form Factory 13 vlastních klubů v Praze. Nabídku služeb představují plně vybavená centra pro efektivní individuální trénink, široký výběr skupinových programů včetně Les Mills vedených profesionálními instruktory a také zóny wellness zóny včetně bazénů, saun, parních lázní a vířivek. Společnost Form Factory nastavuje svůj standard podle nejnovějších poznatků a trendů ze světa zdraví a fitness.