Silový trénink jako stimulátor imunitního systému

FitnessHealthFactoryTipy

V dnešním světě fitness se stále více prosazuje názor, že aktivní pohyb, a především silový trénink zvyšuje odolnost lidského organismu a může dokonce oddálit stárnutí imunitního systému. Častá domněnka je, že náročné cvičení naopak imunitu dočasně snižuje. Toto platí především v případě, že se jedná o nadměrný trénink bez času na odpočinek a regeneraci, kde skutečně v některých případech může dojít ke snížení imunity. Při správně nastaveném tréninkovém plánu a přiměřené zátěži však dochází k přesnému opaku.

Při cvičení dochází k aktivizaci imunitních buněk, které se dostávají do celého těla a vyhledávají potenciální patogeny. Ve skutečnosti tak platí, že čím více máme aktivního pohybu, tím více imunitních buněk se pohybuje v krevním systému a zvyšují obranyschopnost organismu. Pravidelné cvičení tak přispívá k lepší kondici a odolnosti proti nejrůznějším vnějším vlivům a nákazám.

Další výhodou cvičení je, že efektivní budování svalové hmoty dokáže uvést náš metabolismus k vyšší aktivitě. Pokud tedy budujeme zdravě svalovou hmotu a cvičíme, uvolňují se ze svalů nejrůznější typy bílkovin, což má pravděpodobně ochranný účinek proti rakovině a dalším onemocněním.

Podle průzkumů mají lidé, kteří pravidelně cvičí, až o třetinu méně absencí a onemocnění oproti lidem, kteří mají sedavý styl zaměstnání s minimem aktivního pohybu.

Nevíte si rady, jak správně cvičit nebo si vytvořit efektivní silový trénink? Optimální je vždy rada od profesionálního trenéra, který vám vytvoří optimální skladbu cviků, které budou respektovat vaší kondici, cíle a případná zdravotní omezení. Ideálně sestavený silový trénink vytvoří funkční sílu, zvýší vaši srdeční frekvenci a podpoří váš organismus. Kontakty na naše trenéry najdete na webu www.formfactory.cz nebo se rovnou zarezervujte v našem systému a my Vám rádi s výběrem pomůžeme.

A protože teď nemůžete navštěvovat své oblíbené fitness centrum, připravujeme pro vás krátká videa na příští týden, jak si užít silový trénink i doma.

Autor Form Factory