Rest Day a jeho benefity

HealthFactory
Array ( ) Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 60 [name] => HealthFactory [slug] => healthfactory [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 60 [taxonomy] => category [description] => Nový přístup k fitness od Form Factory se každý měsíc zaměří na předcházení jedné z civilizačních chorob. K tomu bude vždy upraven program skupinových lekcí, který se rozšíří o speciální a zdravotní cvičení. Součástí programu každého měsíce budou také odborné workshopy, speciální on-line obsah, videa a podpora profesionálních trenérů Form Factory. [parent] => 0 [count] => 173 [filter] => raw [cat_ID] => 60 [category_count] => 173 [category_description] => Nový přístup k fitness od Form Factory se každý měsíc zaměří na předcházení jedné z civilizačních chorob. K tomu bude vždy upraven program skupinových lekcí, který se rozšíří o speciální a zdravotní cvičení. Součástí programu každého měsíce budou také odborné workshopy, speciální on-line obsah, videa a podpora profesionálních trenérů Form Factory. [cat_name] => HealthFactory [category_nicename] => healthfactory [category_parent] => 0 ) )

Když opravdu milujete své cvičení, je lákavé vynechat dny odpočinku. Koneckonců, vidíte velký pokrok, vaše hladina energie je na vrcholu a každé sezení ve vás budí neklid. Čím více cvičení tím lépe, ne?

Cvičení, jako většina věcí v životě, je o rovnováze. I když je skvělé, že chcete cvičit tvrdě a často, oddechový čas je nezbytnou součástí každého cvičebního plánu a dokonce i profesionální sportovci si do svého týdenního tréninku zařazují čas odpočinku a nenáročná cvičení.

Dny odpočinku umožňují vašemu tělu i vaší mysli získat čas na zotavení. Zabraňují tomu, abyste vyhořeli a ztráceli pocit, že jste připraveni a schopni dát do dalšího tréninku vše. Odpočinek také dává vašemu tělu čas, aby se přizpůsobilo vašemu tréninku a stalo se silnějším a fit, takže budete mít lepší předpoklady pro to, aby se další trénink počítal, než kdybyste vynechali období regenerace. 

Jednoduše řečeno, pokud si chcete užít trvalý pokrok, budete muset si občas dát nohy nahoru. Ale kolik dní odpočinku byste si měli vzít, jaké jsou jeho výhody a potřebujete strávit celý den na pohovce s ovladačem? Zde je vše, co potřebujete vědět o odpočinku a regeneraci.

4 důvody, proč byste si měli odpočinout

Budete mít více síly

I když si můžete myslet, že k nárůstu kondice dochází pouze tehdy, když trénujete do bezvědomí, odpočinek je stejně důležitý, pokud chcete dosáhnout svých tréninkových cílů.

Když odpočíváte, vaše svaly se začnou hojit a zesílí, což znamená, že v budoucnu budete moci dělat stejný trénink s menším úsilím.

Vyhnete se zranění z přetrénování

Pokud vynecháte dny odpočinku, mohlo by to vést ke zranění. Cvičení, když je vaše tělo a mysl unavené, znamená, že je pravděpodobnější, že budete mít špatnou formu. Hrozí vám také zranění z nadměrné zátěže, protože tělo neustále stresujete, namáháte a nedáváte mu potřebný čas, aby se samo napravilo. 

Zvyšování počtu tréninků, které děláte, nebo zvyšování intenzity, aniž byste tělu dali dostatek času na odpočinek a zotavení, je častou příčinou zranění, jako jsou stresové zlomeniny a tendinopatie. Nedávná studie zjistila, že zranění z nadměrného používání byla nejčastějšími typy zranění ve vrcholové atletice, což vedlo k nejméně třítýdenní pauze pro zraněné sportovce.

Lepší pokroky

Trénujete příliš mnoho, aniž byste odpočívali, a mohli byste vidět, jak se váš kondiční pokrok zastavil nebo dokonce zařadil zpátečku. Cvičení uvolňuje stresové hormony a stejně jako dlouhé hodiny bez volna mohou negativně ovlivnit vaše zdraví, příliš mnoho cvičení bez dostatečného odpočinku může vést k vyhoření.

Odpočinek = lepší výsledky

Všichni ten pocit známe. Právě jste dokončili 30 sekund cvičení HIIT a přísaháte, že už nikdy nemůžete udělat další angličáky. Pak, o pouhých 20 sekund později, jste připraveni znovu nastartovat a jet v plném tempu.

Takové jsou dny odpočinku. Volný čas dává vašemu tělu a mysli čas na reset, dobití a zotavení. Vaše svaly budou méně bolavé a unavené a místo toho, abyste jen procházeli pohyby, budete moci svému dalšímu tréninku věnovat úsilí, které potřebuje k dosažení výsledků.

Studie prokázaly, že nedostatek spánku může mít za následek nízkou motivaci věnovat se volnočasovým aktivitám, které si obvykle užíváte, a podobný účinek může mít i nedostatek duševních přestávek, abyste se zotavili ze cvičení. Mini přestávky udrží vaši motivaci na plné obrátky a zabrání tomu, aby se cvičení stalo fuška. Absence způsobuje, že mojo sílí.

Co byste měli dělat ve dnech odpočinku?

Procházky se psem, hraní si s dětmi v parku, protahování a automasáž pomocí nástroje, jako je pěnový válec, to vše rozproudí krev a pomůže vám relaxovat. 

Pokud si nejste jisti, zda odpočívat nebo zda cvičit, poslouchejte své tělo. Zeptejte se sami sebe, chcete další den odpočinku, protože se cítíte líní, nebo potřebujete další den odpočinku, protože vám trvá zotavení déle než obvykle?

Autor Form Factory

Síť 13 fitness klubů v Praze a jeden v Ostravě

Společnost Form Factory patří mezi významné poskytovatele v oblasti fitness, wellness a zdravého životního stylu. V České republice provozuje Form Factory 13 vlastních klubů v Praze a jeden v Ostravě. Nabídku služeb představují plně vybavená centra pro efektivní individuální trénink, široký výběr skupinových programů včetně Les Mills vedených profesionálními instruktory a také zóny wellness zóny včetně bazénů, saun, parních lázní a vířivek. Společnost Form Factory nastavuje svůj standard podle nejnovějších poznatků a trendů ze světa zdraví a fitness.