Chci zhubnout

HealthFactoryStravování
Array ( ) Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 60 [name] => HealthFactory [slug] => healthfactory [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 60 [taxonomy] => category [description] => Nový přístup k fitness od Form Factory se každý měsíc zaměří na předcházení jedné z civilizačních chorob. K tomu bude vždy upraven program skupinových lekcí, který se rozšíří o speciální a zdravotní cvičení. Součástí programu každého měsíce budou také odborné workshopy, speciální on-line obsah, videa a podpora profesionálních trenérů Form Factory. [parent] => 0 [count] => 172 [filter] => raw [cat_ID] => 60 [category_count] => 172 [category_description] => Nový přístup k fitness od Form Factory se každý měsíc zaměří na předcházení jedné z civilizačních chorob. K tomu bude vždy upraven program skupinových lekcí, který se rozšíří o speciální a zdravotní cvičení. Součástí programu každého měsíce budou také odborné workshopy, speciální on-line obsah, videa a podpora profesionálních trenérů Form Factory. [cat_name] => HealthFactory [category_nicename] => healthfactory [category_parent] => 0 ) [1] => WP_Term Object ( [term_id] => 12 [name] => Stravování [slug] => stravovani [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 12 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 83 [filter] => raw [cat_ID] => 12 [category_count] => 83 [category_description] => [cat_name] => Stravování [category_nicename] => stravovani [category_parent] => 0 ) )

Také si každý rok dáváte novoroční předsevzetí? 80% všech novoročních předsevzetí nějakým způsobem souvisí s jídlem. Budu jíst pravidelně, budu jíst zdravě, přestanu jíst v noci…

A jak to dopadá? Většinou skončíme ještě v lednu. Důvody jsou jednoduché. Nejsme ochotni věnovat více času a myšlenek jídlu. Přitom to není tak náročné. Jde jen o to, udělat si návyky. Než si zvyknete na novou věc, trvá to většinou 21 dní. Takže zkuste opravdu vydržet až do konce ledna a pak už by mělo být vše jednodušší. 

Nejde o to vše dodržovat na 100%, důležité je uvědomit si, že vždy je lepší dodržovat jídelníček na 80% než na 50% a lepší na 50% než na 30% nebo dokonce 0%. A jak na to? Dělejte malé, dílčí kroky které se budete postupně učit. 

1. Plánujte si jídlo

Každou neděli si sedněte a zamyslete se nad programem dalšího týdne. A tomu přizpůsobte i váš jídelníček. Naplánujete ta jídla, u kterých víte, že si je budete moci sami připravit. Pokud vás čeká pracovní oběd, prohlédněte si jídelníček restaurace a vyberte nejvhodnější jídlo.

2. Odměňujte se zdravě 

Za dobře udělanou práci dortík? Proč? Raději si kupte nějaké exotické ovoce, dejte si hrst oblíbených oříšků nebo kousek kvalitní čokolády.

3. Jděte tou nejjednodušší cestou

Pokud jste až dosud byli masožravci, rozhodně se nezapojujte do výzvy “být veganem”. Jste zvyklí jíst jen třikrát denně? Jezte tak, ale vyváženě. Ať mají všechna tři jídla správné složení. Nemáte rádi ryby? Je to škoda, ale nezačínejte s dietou, která obsahuje ryby 5x týdně. Raději si kupte omega-3 mastné kyseliny a ryby zařazujte postupně. Nestíháte si jídla připravovat do krabiček? Objednejte si je. Najděte si pro vás tu nejjednodušší cestu ke zdravému stravování.

4. Nikdy si neříkejte nikdy

Když si dáte striktní zákaz nebo příkaz, budete mít v hlavě dáno, že už si toto jídlo nikdy nebudete moci dát a proto na to budete mít o to větší chuť. Jako krásný příklad je zákaz sladkého. Většina lidí si po vánocích řekne že už nikdy nebude jíst sladké. Takže nejdříve snědí komplet všechny zásoby, co mají doma, aby neměli lákadlo. Pak týden 14 dní, ti, co mají pevnou vůli, vydrží měsíc, sladké opravdu nejí, ale pak při krizové situaci, únavě, nevyspání, stresu sní celou cukrárnu. 

5. Nakupujte online

Hodně obchodů, i kamenných, už umožňuje tu možnost nakoupit si online a nákup si pouze vyzvednout. A díky tomuto nákupu uhlídáte unáhlený nákup sladkostí, uzenin, brambůrků, alkoholu a jiných nezdravých věcí. Budete nakupovat z klidu domova, najezení a přesně víte, co máte v lednici a co nemáte.

A co z toho plyne? Dávejte si pouze reálná předsevzetí. Není reálné, že už nikdy si nevezmete nic sladké, nikdy nevezmete nic smažené. V životě vždy nastane situace, kdy si něco takového dáte. Raději si řekněte, že si to dáte pouze jednou týdně nebo jednou měsíčně a nebo třeba i jednou denně. Jen je třeba si specifikovat množství. Pokud si řeknete, jeden kus sladkého denně, tak to neznamená sníst jeden kelímek zmrzliny, ale dát si třeba kostičku čokolády nebo proteinovou tyčinku nebo koláček k snídani (pokud ho vhodně doplníte jiným zdrojem bílkovin, tak by to neměl být nějaký velký problém a zásah do vaší diety). Vždy také záleží na cílech. Pokud jste se rozhodli na podzim stát na prknech jako fitnesska, tak samozřejmě váš stravovací režim bude výrazně přísnější. Pokud chcete jen ozdravit jídelníček, určitě tak striktní být nemusíte. 

Autor NutritionPro

Prémiová krabičková dieta NutritionPro

Jídelníček sestavujeme na míru cílům a tělesné kompozici. Důležitá je pro nás rozmanitost jídelníčku a prémiové suroviny.

Více se o nás dozvíte na: nutritionpro.cz