Jídlem proti stárnutí

HealthFactoryStravování

Buňky stárnou kromě jiného také působením volných radikálů. Pokud tedy chceme tento proces zpomalit, je důležité tyto části co nejvíce redukovat. Toho můžeme dosáhnout dvěma způsoby:

  1. omezit jejich vznik
  2. přijímat látky, které pomáhají volné radikály neutralizovat

Volné radikály vznikají v tělem stresem, během zánětlivých reakcí a při vysokých tělesných teplotách. Také se do těla mohou dostat z vnějšího prostředí. Hlavním zdrojem je cigaretový kouř a výfukové plyny. Dále pak třeba dusitany a některé pesticidy či herbicidy.

V boji proti volným radikálům pomohou potraviny a doplňky stravy obsahující antioxidanty. 

Mezi hlavní antioxidanty řadíme karotenoidy, vitaminy C a E a flavonoidy. A je tedy vhodné zařadit do jídelníčku?

Vodní meloun

I přesto, že hlavní složkou této potraviny je voda, obsahuje i řadu minerálních látek a vitamínů. Například vitamín A. Zrníčka z melounu nevyndavejte. Obsahují lykopen a lysin, který napomáhá tvorbě kolagenu. A k tomu všemu má málo energie, takže se nemusíte bát, že přiberete.

Borůvky

Tyto bobule obsahují antioxidant antokyan, který udržuje pružnou pokožku. Také pomáhají k posílení imunitního systému. Jen si nepleťte borůvky s těmi kanadskými. Ty jen jako borůvky vypadají, ale obsahově jsou rozdílné.

Ořechy

Ořechy obsahují n-3 nenasycené mastné kyseliny, vitamín E, Se, Zn a spoustu dalších prospěšných antioxidantů. Je dobré kombinovat různé druhy ořechů, aby byl spektrum užitečných látek co nejširší. Jen pozor na arašídy, nejsou to ořechy takže ani neobsahují zdravé tuky.  

Listová zelenina

Obsahuje lutein a zeaxantin, rostlinné pigmenty, které chrání oči před škodlivými účinky ultrafialového záření. Patří sem například římská salát, polníček, brokolice, květák, rukola, špenát, salát, celer, růžičková kapusta. Jsou také zdrojem kyseliny listové, které je důležitá pro syntézu a opravu DNA. 

Dalším, neméně důležitým faktorem zpomalující stárnutí je spánek. Důležitá je hlavně REM fáze spánku, během které máme sny. Proto se snažte spát ideálně 7 hodin denně.

Autor NutritionPro

Prémiová krabičková dieta NutritionPro

Jídelníček sestavujeme na míru cílům a tělesné kompozici. Důležitá je pro nás rozmanitost jídelníčku a prémiové suroviny.

Více se o nás dozvíte na: nutritionpro.cz