Strava a její vliv na chronický únavový syndrom

HealthFactoryStravováníTipy

Někdy se nám stane, že se ráno vzbudíme a i přes to, že jsme spali dlouho, jsem unavení. Když je to jednou za čas, není to nic hrozného. Ale pokud jste unavení delší dobu i přes to, že dostatečně spíte, je dobré se zamyslet nad příčinou.

Těch může být samozřejmě mnoho. Od hormonálních poruch, přes infekční nebo jiná onemocnění, nežádoucí účinky léků, stres, až ke špatně zvolené stravě.

Proto pokud máte tento problém, začněte právě u jídla. 

  1. Zaměřte se na pravidelnost. Ať tělo dostává energii v pravidelných intervalech.
  2. Každé jídlo by mělo obsahovat všechny tři základní nutrienty – bílkovina, sacharidy i tuky. Neodbývejte se tedy k svačině jen jablkem, dejte si k němu trochu oříšků a kefír. 
  3. Únavu může také způsobit nedostatečný pitný režim. Nezapomínejte tedy pít v průběhu celého dne.
  4. Antioxidanty pomohou trochu zregenerovat tělo po náročné zimě. Zkuste na měsíc zařadit zelené potraviny, jako je zelený ječmen, spirullina,… 
  5. Nedoplňujte vitamíny a minerální látky formou multivitamínů, ale zaměřte se na konkrétní. Při únavě je dobré zaměřit se na vitamíny skupiny B a hořčík. Ideálním zdrojem jsou vlašské ořechy, luštěniny, celozrnné obiloviny, ovesné vločky, zelená listová zelenina, ryby, vejce či avokádo.
  6. Při únavě je tělo oslabené a náchylnější k onemocnění. Proto je dobré podpořit imunitní systém. Kupte si probiotika a pravidelně užívejte. Střevní mikrobiom je základ imunitního systému.
  7. Buďte na čerstvém vzduchu. Chodte, běhejte, jezděte na kole. 

Autor NutritionPro

Prémiová krabičková dieta NutritionPro

Jídelníček sestavujeme na míru cílům a tělesné kompozici. Důležitá je pro nás rozmanitost jídelníčku a prémiové suroviny.

Více se o nás dozvíte na: nutritionpro.cz