5 tipů, jak se vyvarovat chronické únavě

HealthFactoryTipy

Rozhýbejte se

Poslední věc, na kterou se asi cítíte, když jste unavení, je cvičení. Mnoho studií však ukazuje, že fyzická aktivita zvyšuje hladinu energie. „Cvičení soustavně souvisí se zlepšenou vitalitou a celkovou kvalitou života,“ říká Kerry J. Stewart, profesor medicíny a ředitel fyziologie klinických a výzkumných cvičení na Lékařské fakultě Univerzity Johna Hopkinse.

I když je téměř každé cvičení dobré, například jóga může být obzvláště účinná pro zvýšení energie. Po šesti týdnech kurzů jógy jednou týdně hlásili dobrovolníci zlepšení vnitřní pohody, energie a také sebedůvěry.

Dodržujte pitný režim

Dehydratace poznamenává energii a zhoršuje fyzický výkon. “Náš výzkum ukazuje, že dehydratace ztěžuje sportovcům dokončení tréninku vzpírání,” říká Dan Judelson, PhD, odborný asistent kineziologie na Kalifornské státní univerzitě ve Fullertonu. „Je tedy logické domnívat se, že dehydratace způsobuje únavu i lidem, kteří doma uklízí.“

Běžte brzy spát

Nedostatek spánku je jednou z hlavních příčin Vaší únavy. A řešení? Uložte se ke spánku dostatečně brzy, abyste mohli spát celou noc.

Nezapomínejte, že dobré spánkové návyky mají také důležitý přínos pro Vaše zdraví. 

Pokud se Vám stane během dne, že se Vám zavírají oči, krátce si odpoledne zdřímněte. Odpočinek obnovuje bdělost a zlepšuje výkon. 10 minutové zdřímnutí je obvykle dostačující, ale neměli byste odpolední spánek protáhnout více než na 30 minut, jinak byste mohli mít tu noc problémy se spánkem. 

Jezte častěji a pravidelně

Nejen, že jde o zdravý způsob stravování, ale také některým lidem může prospět častější konzumace menších jídel během dne ke stabilizaci hladinu cukru v krvi. Upřednostňujte komplexní sacharidy, jejich trávení trvá déle než u rafinovaných sacharidů, což zabrání výkyvům hladiny cukru v krvi. Pokud začnete jíst častěji, dávejte pozor na velikost porcí, abyste zabránili přírůstku hmotnosti.

Vyvarujte se stresu

Stresové hormony mohou mít negativní vliv na Váš spánek a celkové zdraví. Snižte stres jakýmkoli způsobem, jeďte do lázní, zajděte si na masáž, na procházku do přírody, na ryby. Zkuste různé typy cvičení, jako jsou tai chi, meditace, či jóga. Nebo se prostě uvelebte na gauč s Vaší oblíbenou knihou nebo televizním pořadem.

Sečteno a podtrženo, proveďte změny ve svém životním stylu, denní rutině a zvyšte tak svoji vitalitu. Začněte tím, co vás nejvíce láká, a odtud pokračujte. Úspěchem je každý den, kdy aplikujete tyto změny, je třeba myslet na to jak se cítíte a vážit si svého těla. Udělejte si přestávku a nechte si čas na odpočinek, když potřebujete. Vyvarujte se toho, abyste se tlačili za své hranice.

Autor Robert Vošmik

Autor Form Factory

Síť 14 fitness klubů v Praze a 1 v Ostravě

Společnost Form Factory patří mezi významné poskytovatele v oblasti fitness, wellness a zdravého životního stylu. V České republice provozuje Form Factory 14 vlastních klubů v Praze a jeden v Ostravě. Nabídku služeb představují plně vybavená centra pro efektivní individuální trénink, široký výběr skupinových programů včetně Les Mills vedených profesionálními instruktory a také zóny wellness zóny včetně bazénů, saun, parních lázní a vířivek. Společnost Form Factory nastavuje svůj standard podle nejnovějších poznatků a trendů ze světa zdraví a fitness.