Sociální detox

HealthFactoryTipy

Jaro nám už pomalu klepe na dveře a toto období se zdá být tím nejlepším časem pro všelijaké očisty a detoxy. Většina z nás má pojem detox spojený především s fyzickou stránkou. Pro většinu to znamená, že změní své stravovací návyky, popíjí ovocné a zeleninové šťávy nebo se rovnou vrhnou na kompletní půst.

Je však dobré si uvědomit, že nejen naše fyzická schránka potřebuje sem tam očistit – samozřejmě v rozumné míře. Zkuste si uvědomit, čím vším se během dne zabýváte, na co myslíte, co děláte a s kým se stýkáte. Všechny tyto faktory mají také významný vliv na to, jaký život vedeme a jak se cítíme.

Pojďme si tedy říct, na co všechno bychom se měli zaměřit, abychom měli „čisté“ nejen tělo, ale i mysl.

1. Digitální detox 

V dnešní době jsme doslova zahlceni digitálními podněty, které mohou být dobrým sluhou, ale špatným pánem. Sociální sítě, internet, ale i sledování TV, to vše nám může pomáhat při práci, nebo zpříjemňovat volný čas. Ovšem pouze za předpokladu, že máme čas strávený na těchto platformách plně pod kontrolou. I na to už moderní technologie myslí a díky různým aplikacím tak můžete sledovat, kolik času strávíte např. na telefonu.

2. Kolektiv

Říká se, že jsme průměrem 5 lidí, se kterými se setkáváme nejčastěji. Proto je velmi vhodné zamyslet se nad tím, komu věnujete svůj čas a energii. Je jasné, že jste-li osoba, která pracuje například v oblasti služeb, styku s velkým množstvím lidí nezabráníte. I tak si můžete vybudovat svou nejbližší komunitu lidí a přátel, se kterými si rozumíte, sdílíte podobné hodnoty a vzájemně se obohacujete.

3. Myšlenky

Během dne se nám hlavou, na základě různých vnějších i vnitřních podnětů, prožene několik desítek tisíc myšlenek a to vědomých, či nevědomých. Na nás je, kterým myšlenkám budeme věnovat pozornost. Ačkoliv do tohoto pomyslného výběrového řízení vstupují i naše emoce a události, které se nám v životě zrovna odehrávají, je důležité snažit se dát přednost pozitivním a přínosným myšlenkám, oproti těm lítostivým a demotivujícím.

4. Návyky a režim

Opět, zvláště v této době, je nezbytné, abychom si ve svém životě udrželi režim a pravidelnou rutinu činností, do kterých během dne investujeme svou pozornost, čas a energii. Některé úkony jsou prostou součástí a nemůžeme je úplně vyřadit, ačkoliv nás nijak zvlášť nenaplňují nebo netěší – jako například úklid, nákupy apod. Plnou zodpovědnost však neseme za rozhodnutí, zda se půjdeme projít ven, nebo zůstaneme leniví na gauči. Jestli budeme pasivně sledovat seriál, nebo si vyhledáme aktivitu, při které se naučíme něčemu novému. Náš čas je to nejcennější, co máme – proto volte s rozumem, jak ho strávíte.

5. Umět říkat NE

Může se to zdát jako banalita, ale spoustu z nás si neuvědomuje, že je potřeba umět říct, kdy máme čehokoliv dost. Tato schopnost jde ruku v ruce s předchozími body. Jakmile si stanovíte priority, co je pro vás důležité a opravdu přínosné, převezmete plnou kontrolu nad svým časem. Vyhnete se tak například situaci, kdy odkýváte 5 kolegům, že jim pomůžete s jejich projekty a nakonec zjistíte, že nemáte dostatek času ani na svůj vlastní.

Autor Darina Oktávcová

Autor Form Factory

Síť 14 fitness klubů v Praze a 1 v Ostravě

Společnost Form Factory patří mezi významné poskytovatele v oblasti fitness, wellness a zdravého životního stylu. V České republice provozuje Form Factory 14 vlastních klubů v Praze a jeden v Ostravě. Nabídku služeb představují plně vybavená centra pro efektivní individuální trénink, široký výběr skupinových programů včetně Les Mills vedených profesionálními instruktory a také zóny wellness zóny včetně bazénů, saun, parních lázní a vířivek. Společnost Form Factory nastavuje svůj standard podle nejnovějších poznatků a trendů ze světa zdraví a fitness.