Intenzivní cvičení nebo jóga? Co je lepší pro váš sexuální život?

HealthFactoryTipyTrendy

Existuje spousta výzkumu, které naznačují, že cvičení přispívá k lepšímu sexu. Jaká bude kvalita závisí na tom, jaký typ cvičení děláte. Takže, které cvičení může podpořit váš sexuální život?

Pokud mluvíme o naší fyzičce, cvičení a sex mají mnoho společného. Síla, vytrvalost a flexibilita jdou ruku v ruce s obojím. Není tedy žádným překvapením, že tvrdá práce kterou děláte ve fitness, může přinášet výsledky. Je však tvrdý trénink tou nejlepší volbou?

Jak může intenzivní trénink ovlivnit váš sexuální život

Nedávná studie o sexuální výkonnosti zdravých a aktivních osob naznačila, že zvýšení intenzity vašeho tréninku by mohlo být tajemstvím dobrého sexuálního výkonu. On-line průzkum u 6 170 fyzicky aktivních mužů a žen, odhalil minimální pravděpodobnost sexuální dysfunkce. Muži i ženy, kteří intenzivně cvičili (běhali rychlým tempem po dobu čtyř hodin týdně) výrazně snížili pravděpodobnost sexuální dysfunkce. “Ženy, které byly v kondici hlásily nejméně sexuálních dysfunkcí. Tito lidé měli nejmenší potíže se vzrušením” (řekl vedoucí autor Dr. Benjamin Breyer, vedoucí urologie na Zuckerberg San Francisco General Hospital a Trauma Center). Zjištění od jiných výzkumníků také ukazují, že HIIT (vysoce intenzivní intervalový trénink) může zvednout celkovou hladinu testosteronu a zvýšit kardiovaskulární kapacitu, což je klíčem k sexuální výdrži.

Ale pozor na příliš vysokou intenzitu cvičení. Nadměrné intenzivní cvičení může mít negativní efekt zejména pro muže. Vědci zkoumali souvislost mezi intenzitou, trvání tréninku a libida u mužů. Zjistili, že extrémní intenzita cvičení a nadměrný vytrvalostní trénink jsou vyloženě spojeny se sníženým libidem. Stejná studie ukázala, že ti, kteří trénovali při “nízké až střední intenzitě” nebo méně hodin týdně patřili do skupiny s “normálním nebo vysokým libidem”. Je to jen další důvod, proč se držet s doporučenou optimální dávkou cvičení tréninku HIIT dvakrát týdně.

Je klidové cvičení udržitelnější způsob, jak zlepšit svůj sexuální život?

Co třeba taková jóga? Je známo, že přináší regenerační efekty nemluvě “o množství dalších zdravotních výhod“.  Není tak žádným překvapením, že jóga je často spojena se sexuální pohodou.

12-týdenní studie žen, které se účastnili jógových seancí ukázala, jóga je účinná metoda pro zlepšení ženské sexuality. Po 12 týdnech jógy, 75 procent ze 40 účastníků (s průměrným věkem 34 let) hlásilo zlepšení jejich sexuálního života, konkrétně v oblastech touhy, vzrušení, orgasmu a celkové spokojenosti.

Dvanáct týdnů jógy může také výrazně zlepšit mužské sexuální funkce. Vědci zjistili, že jóga přináší zlepšení touhy, lepší výkon, důvěru a propojení partnerů. Zajímavé je, že tito stejní vědci také zjistili, že jóga je i alternativa pro léčbu předčasné ejakulace.

Zatímco jóga patří mezi populární cvičení, v posledních letech roste zájem i o párovou jógu. Sexuální wellness odborníci na Univerzitě Loyola prozkoumali praxi a zjistili, že párová jóga může pomoci těm, kteří se potýkají se sexuální dysfunkcí. Předpokládá se, že párová jóga může podporovat novou úroveň důvěry, komunikace a vzájemného pochopení, což vede ke zvýšení intimity.

Snížení stresu a zlepšení dopadu na sexuální život nelze v případě jógy ignorovat. Ať už cvičíte sami nebo s partnerem, jóga vede ke zmírnění úzkosti a snížení stresu. To je životně důležité pro relaxaci a potěšení při sexu.

Sečteno a podtrženo?

Ať už si vyberete jógu, HIIT nebo kardio, jakákoliv fyzická aktivita bude pravděpodobně přínosem pro váš sexuální život.

Způsoby, kterými cvičení zlepší váš sexuální život:

Zlepšení kardiovaskulárního systému

Zvýšení srdeční frekvence s kardio cvičení je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak stimulovat průtok krve v těle, což je zásadní pro sexuální reakci a vzrušení. Zdravý kardiovaskulární systém je také důležitý pro muže, kteří řeší problémy, jako je vysoký krevní tlak a ucpané tepny, což může vést k erekční dysfunkci.

Vyplavíte více endorfinů

Během cvičení i sexu se vyplavují endorfiny, které vaše tělo uvolňuje a vytváří tak okamžité pocity blaženosti a spokojenosti. Čím častěji se tyto pocity projeví, tím snazší je vzrušení. Studie z roku 2017 ukázala, že ženy, které pravidelně cvičí, se rychleji vzruší a méně na ně působí stres.

Více sexu i ve vyšším věku

Výzkum naznačuje, že čím více cvičíte, tím více sexu máte. Neexistuje žádné skutečné vysvětlení, proč tomu tak je. Možná, protože časté cvičení provozují obvykle aktivní lidé, nebo proto, že zvýšená síla, vytrvalost a flexibilita, která pochází z pravidelného cvičení, vám zvyšuje sexuální apetit. Studie sexuálních aktivit starších aktivních jedinců, kteří pravidelně cvičí, přináší vyšší sexuální aktivitu a spokojenost, která byla na stejné úrovni jako u mladších ročníků. To naznačuje, že cvičení v každém věku, bude mít vliv na sexuální život.

Pohoda a sebedůvěra

Pravidelné cvičení vám pomůže cítit se vyrovnanější, klidnější a přitažlivější, což je klíčem k tomu mít skvělý sex. Jedna studie ukázala, že 80 procent mužů a 60 procent žen, kteří pravidelně cvičí mají vyšší sebedůvěru. Intimní požitky rozhodně nejsou jedinými výhodami pravidelného cvičení, ale jsou skvělou připomínkou toho, jak dobře může pravidelnost ve cvičení zlepšit všechny aspekty života.

Zdroj: lesmills.com

Autor Les Mills

Tvoříme fit planetu

Jsme na misi k vytvoření zdatné planety. To neznamená nutit lidi cvičit. Znamená to pomoci lidem zamilovat se do fitness, aby si mohli zacvičit.