Obezita

Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 60 [name] => HealthFactory [slug] => healthfactory [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 60 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 37 [filter] => raw [cat_ID] => 60 [category_count] => 37 [category_description] => [cat_name] => HealthFactory [category_nicename] => healthfactory [category_parent] => 0 ) [1] => WP_Term Object ( [term_id] => 12 [name] => Stravování [slug] => stravovani [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 12 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 17 [filter] => raw [cat_ID] => 12 [category_count] => 17 [category_description] => [cat_name] => Stravování [category_nicename] => stravovani [category_parent] => 0 ) )
HealthFactoryStravování

Dle definice je obezita výrazně zvětšené množství tukové tkáně a BMI vyšší než 30. Ale čím je vlastně obezita způsobená? Hodně lidí svádí svojí váhu na genetiku. Genetický faktor hraje v tomto případě roli z 15-20%. Ostatní je, spíš než genetika, návyky, které si neseme z dětství. Pokud už od mala vidíme rodiče, kteří tráví volný čas doma na gauči před televizí, k večeři máme smažák, pitný režim je řešen limonádami, tak si toto uložíme do hlavy jako vzorec “tohle je normální”.  

Takže jak bojovat s obezitou? Ideálně už od mala správnými návyky. Nemusíme dětem hned striktně zakazovat vše sladké, smažené,… Spíš jen ukázat, že tyto potraviny by neměly být hlavním jídlem ale spíše doplňkovým.

A jak na obezitu když už máme mládí za sebou? Pokud již je obezita ve vyšším stupni je důležité se držet jednoho zásadního pravidla a to je VYDRŽET. Stejně jako trvalo dlouho váhu nabrat, bude i trvat jí zhubnout. Začněte pomalu ale jistě. Nejdříve zařaďte dvě věci: pravidelnost v jídle a pohyb. Nemusíte úplně počítat kalorie, to až později, na začátek si hlídejte, abyste každé tři hodiny něco snědli. A stejně tak s pohybem. Nemusíte hned lámat rekordy. Kupte si chytré hodinky a každý den nachoďte alespoň 10 000 kroků. A postupně pak přidejte ten pohyb, který vás bude bavit. 

Zkuste se nepřejídat, jezte pravidelně a protahujte své tělo na procházkách.

Autor NutritionPro

Array ( )

Prémiová krabičková dieta NutritionPro

Jídelníček sestavujeme na míru cílům a tělesné kompozici. Důležitá je pro nás rozmanitost jídelníčku a prémiové suroviny. Více se o nás dozvíte na: nutritionpro.cz