Imunita

HealthFactoryStravováníTipy
Array ( ) Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 60 [name] => HealthFactory [slug] => healthfactory [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 60 [taxonomy] => category [description] => Nový přístup k fitness od Form Factory se každý měsíc zaměří na předcházení jedné z civilizačních chorob. K tomu bude vždy upraven program skupinových lekcí, který se rozšíří o speciální a zdravotní cvičení. Součástí programu každého měsíce budou také odborné workshopy, speciální on-line obsah, videa a podpora profesionálních trenérů Form Factory. [parent] => 0 [count] => 187 [filter] => raw [cat_ID] => 60 [category_count] => 187 [category_description] => Nový přístup k fitness od Form Factory se každý měsíc zaměří na předcházení jedné z civilizačních chorob. K tomu bude vždy upraven program skupinových lekcí, který se rozšíří o speciální a zdravotní cvičení. Součástí programu každého měsíce budou také odborné workshopy, speciální on-line obsah, videa a podpora profesionálních trenérů Form Factory. [cat_name] => HealthFactory [category_nicename] => healthfactory [category_parent] => 0 ) [1] => WP_Term Object ( [term_id] => 12 [name] => Stravování [slug] => stravovani [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 12 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 87 [filter] => raw [cat_ID] => 12 [category_count] => 87 [category_description] => [cat_name] => Stravování [category_nicename] => stravovani [category_parent] => 0 ) [2] => WP_Term Object ( [term_id] => 13 [name] => Tipy [slug] => tipy [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 13 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 104 [filter] => raw [cat_ID] => 13 [category_count] => 104 [category_description] => [cat_name] => Tipy [category_nicename] => tipy [category_parent] => 0 ) )

Imunita je v současné době něco, co zajímá všechny. Obecně se dá říci, že jde o schopnost organismu bránit se proti virům, bakteriím a jiným patogenním organizmům. Tím, že je léto za námi a počasí se stává více sychravým, dochází i k velkým teplotním výkyvům. Je tomu pár dní, co jsem byla s kamarádkou v šortkách na golfu a teď píšu tento článek zabalená doma v dece a za oknem je krásných 7 stupňů. Myslím, že tyhle teplotní šoky nedělají dobře nikomu a u spousty z nás to vyvolá mírné nachlazení nebo jiné potíže. Je to také jeden z důvodů, proč by jsme se měli zaměřit na to, jak svou imunitu posílíme.

Je mnoho způsobů a rad, které se na nás valí ze všech stran. Stačí jen zajít do nejbližší lékárny a nemůžete jednu z možností minout. Hned na prvním rohu na vás vykouknou krásné a blyštivé obaly od pilulek. Většinou se jedná o vitamíny a doplňky stravy. Všechny mají společné to, že slibují pevné zdraví, úlevu od stresu, ostrý zrak, zlepšení paměti a mnoho dalšího. Dá se říci, že na všechny problémy máme pilulku. Je to pochopitelné, ne vždy je vyvážená strava možná. Stačí se podívat do historie, kdy v 18 století námořníci trpěli na kurděje z nedostatku vitamínu C. I oni si pak připravovali citronovou šťávu na cesty. Byla to taková předpotopní varianta vitamínu C, který teď kupujeme ve formě šumivých tablet.

Z obecného hlediska je ale vždycky lepší upřednostnit vyvážené jídlo před tabletkami. Je to to nejlepší, co můžete pro své tělo udělat.   A nejde o nic složitého, stačí tak málo…. Jíst ovoce, zeleninu a v hlavně si to srovnat v hlavě. Pokud máte nějaké potíže, je vždycky lepší probrat to se svým lékařem než se držet striktně článků v časopisech. Spousta žen například trpí na nedostatek železa nebo vápníku. To je něco, co bez krevního rozboru nepoznáte. Starší lidé zase mají problémy absorbovat B12 z jídla. V obou případech pak všechny snahy o stravu bohatou na tyto vitamíny a minerály berou za své a tady přichází na řadu využití tabletek.

Imunita ale není jen o vitamínech a minerálech. Důležitá je i psychika. Člověk by měl mít pozitivní přístup a neměl by být tolik ve stresu. Jakmile jste veselí a nepropadáte melancholii je i větší šance, že se s příchozím onemocněním poperete lépe než někdo, kdo se ve všem utápí. Každý máme jinou metodu, jak zvládáme stres… Pro mnoho lidí je touto terapií sport. A je úplně jedno, jestli jde o běh, pilates, tenis, golf, Bodypump, jógu…  Důležité je, aby vás to bavilo. Určitě si všichni vybavíte ten skvělý pocit, když skončí lekce a vy jste plní energie. A koho nebaví cvičit, může se i jen projít v lese. Zelené prostředí pozitivně působí na naše vnímání a automaticky nás uklidňuje.

Pojďme to tedy všechno spojit a podpořit své zdraví komplexně. Zde máte několik typů, co pro sebe můžete udělat:

  1. Jíst vyváženě a zdravě
  2. Dostatečně spát
  3. Pravidelně se hýbat
  4. Dodržovat pitný režim

A protože nejlepšími dodavatelem vitamínů jsou přírodní živiny a pestrá strava, zde najdete soupis nejdůležitějších vitamínů a kde je najdete.

  • Vitamín A – špenát, brambory
  • Vitamín B2 (riboflavin) – mléko, vejce, mandle, losos
  • Vitamín B3 (niacin) – kuře, tuňák, krůta, losos
  • Vitamín B6 (pyridoxin) – cizrna, brambory, hovězí játra, tuňák, losos, kuře
  • Vitamín B9 – chřest, pšeničné klíčky, hovězí játra, hrášek,
  • Vitamín B12 – ryby, maso, drůbež, vejce, mléko
  • Vitamín C – papriky, citrusy, ovoce, brokolice, jahody, borůvky
  • Vitamín D – rybí olej, sýry, žloutky, slunce
  • Vitamín E – pšenice, špenát, avokádo, slunečnicová semínka, mandle
  • Beta karoten – brambory, mrkev, meruňky, kel
  • Vápník – mléko, sýry, jogurty, zelená listová zelenina, losos, mandle
  • Železo – špenát, čočka, tofu, hovězí
  • Omega 3 mastné kyseliny – ryby (losos, sleď, sardinky, tuňák, makrela), vlašské ořechy, lněné semínko, sójové boby
  • Draslík – banány, špenát, brambory, švestky, rozinky, oves

Péče o zdraví by měla  začínat ne tehdy, když je člověk nemocný, ale když jsme ještě zdraví.  A k tomu nám pomůže jen zlepšení našeho životního stylu.

Autor Katka Vymazalová

Online tréninkPilatesZdravá záda
897 Array ( [sautor] => katka-vymazalova ) Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 14 [name] => Online trénink [slug] => online [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 14 [taxonomy] => category [description] =>

Živé vysílání a rozsáhlá knihovna

Cvičení dostupné kdykoliv a kdekoliv

Profesionální trenéři Form Factory

[parent] => 0 [count] => 3132 [filter] => raw [cat_ID] => 14 [category_count] => 3132 [category_description] =>

Živé vysílání a rozsáhlá knihovna

Cvičení dostupné kdykoliv a kdekoliv

Profesionální trenéři Form Factory

[cat_name] => Online trénink [category_nicename] => online [category_parent] => 0 ) [1] => WP_Term Object ( [term_id] => 26 [name] => Pilates [slug] => pilates-online [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 26 [taxonomy] => category [description] => Pilates, nebo též metoda Pilates, je cvičební systém, který zlepšuje funkci svalové kontroly, flexibilitu těla, sílu a dýchání. Cvičení Pilates je zaměřené na posílení svalů celého těla, zejména hlubokých břišních a zádových svalů a svalů pánevního dna. Pilates, nebo též metoda Pilates, je cvičební systém, který zlepšuje funkci svalové kontroly, flexibilitu těla, sílu a dýchání. Cvičení Pilates je zaměřené na posílení svalů celého těla, zejména hlubokých břišních a zádových svalů a svalů pánevního dna. [parent] => 14 [count] => 118 [filter] => raw [cat_ID] => 26 [category_count] => 118 [category_description] => Pilates, nebo též metoda Pilates, je cvičební systém, který zlepšuje funkci svalové kontroly, flexibilitu těla, sílu a dýchání. Cvičení Pilates je zaměřené na posílení svalů celého těla, zejména hlubokých břišních a zádových svalů a svalů pánevního dna. Pilates, nebo též metoda Pilates, je cvičební systém, který zlepšuje funkci svalové kontroly, flexibilitu těla, sílu a dýchání. Cvičení Pilates je zaměřené na posílení svalů celého těla, zejména hlubokých břišních a zádových svalů a svalů pánevního dna. [cat_name] => Pilates [category_nicename] => pilates-online [category_parent] => 14 ) [2] => WP_Term Object ( [term_id] => 25 [name] => Zdravá záda [slug] => zdrava-zada [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 25 [taxonomy] => category [description] => Cvičení odstraňuje potíže z jednostranné zátěže a svalové nerovnováhy. Působí proti nepříznivým projevům degenerativních změn pohybového aparátu. Zdravotní cvičení pomáhá obnovovat správné držení těla a rovnováhu. Toto cvičení vyhledávají zejména ti, kdo mají problémy s určitými partiemi, převážně se zády. [parent] => 14 [count] => 40 [filter] => raw [cat_ID] => 25 [category_count] => 40 [category_description] => Cvičení odstraňuje potíže z jednostranné zátěže a svalové nerovnováhy. Působí proti nepříznivým projevům degenerativních změn pohybového aparátu. Zdravotní cvičení pomáhá obnovovat správné držení těla a rovnováhu. Toto cvičení vyhledávají zejména ti, kdo mají problémy s určitými partiemi, převážně se zády. [cat_name] => Zdravá záda [category_nicename] => zdrava-zada [category_parent] => 14 ) )

Instruktor skupinových lekcí a lektor

Jsem zastáncem filozofie, že sport je cestou nejen ke štíhlé postavě, ale především ke zdravému pohybovému aparátu a dobré náladě. Sama jsem začínala před více než 10 lety s orientálními tanci, které jsem začala postupně učit své kamarádky na kolejích. Tehdy jsem si uvědomila, že mě lektorování pohybových aktivit baví natolik, že by jsem se mu ráda věnovala i nadále na profesionální úrovni. S metodou pilates jsem se seznámila v roce 2007 a byla to láska na první pohled.

Ve svých hodinách kladu důraz na individuální přístup a pečlivé vysvětlení všech cviků, aby klienti odcházeli z hodin spokojení a nabití energií.