Ledviny jsou základním orgánem určující délku života

StravováníTrendy

Podle tradiční čínské medicíny jsou v tomto období nejvíce ohroženy ledviny, vládne pořád element vody a z emocí strach.

Ledviny jsou základním orgánem určující délku života. Od narození nám tato energie klesá, někomu rychleji, někomu pomaleji. Jakmile ji tělo vyčerpá, organismus umírá.

Každým okamžikem, každým dnem ledviny odevzdávají tuto energii ostatním orgánům. Je tedy na místě otázka, v jakém stavu máme své vnitřní orgány a kolik této životně důležité energie z ledvin spotřebují. Následkem je stárnutí organismu. Tuto energii nelze ničím navýšit, dobýt, pouze udržovat stav klesání co nejpomalejší a uchovat si tuto energii v co největší kvalitě.

JAK SE OSLABENÍ LEDVIN PROJEVUJE?

K častým projevům patří časté močení (zejména v noci), tlak a bolest v kříži, studené nohy, ztráta vitality, špatný spánek, zhoršení sluchu (hluchota a šumění v uších), neplodnost, oteklá horní víčka nebo i špatná kvalita vlasů.

oblasti psychiky můžeme mít ve větší míře sklony k depresivním myšlenkám, podceňovat se a nedůvěřovat sobě ani okolí.

Z duchovního hlediska se na zdraví ledvin odrážejí naše partnerské vztahy, ale i vztah, který máme sami k sobě.

JAK DOSTAT LEDVINY ROVNOVÁHY?

Bujaré večírky s přemírou alkoholu a nedostatkem spánku, přílišná konzumace černé kávy, nedostatek pohybu (zejména procházky), spěch při jídle, stresující prostředí nám odebírají životně důležitou energii ledvin.

Co dělá ledvinám dobře:

  • saunování
  • stimulace reflexních plošek ledvin na plosce nohy
  • dostatek teplých tekutin – zejména teplých
  • omezení solení
  • snížení příjmu bílého cukru, pepře a alkoholu

JAKÉ POTRAVINY NÁM POMOHOU POSÍLIT LEDVINY?

Jakékoliv, které nás zahřejí. Zejména konzumace luštěnin, polévek (nejlépe vývarů), případně masité stravy a kompotů.

Vhodná je kořenová zelenina, která přináší pozitivní energii do ledvin a zároveň je dostatečně zásadotvorná, takže působí preventivně proti vzniku ledvinových kamenů. Důležitá je petržel, která odvodňuje a odstraňuje otoky.

Zelenina je vhodná lehce zahřátá v páře nebo nakvašená. Zahřeje nás cibule, česnek, zázvor, fenykl, celer, růžičková kapusta, pórek a červená řepa.

bylinek kurkuma, kari a chilli.

Do vařených pokrmů přidávejme například MISO patu, kvalitní sójovou omáčku a umeocet.

Zdroj: LIVLU

Napsat komentář