Všichni ruce nahoru. Eh, vlastně ne, všichni ruce na zem

HealthFactory
Array ( ) Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 60 [name] => HealthFactory [slug] => healthfactory [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 60 [taxonomy] => category [description] => Nový přístup k fitness od Form Factory se každý měsíc zaměří na předcházení jedné z civilizačních chorob. K tomu bude vždy upraven program skupinových lekcí, který se rozšíří o speciální a zdravotní cvičení. Součástí programu každého měsíce budou také odborné workshopy, speciální on-line obsah, videa a podpora profesionálních trenérů Form Factory. [parent] => 0 [count] => 162 [filter] => raw [cat_ID] => 60 [category_count] => 162 [category_description] => Nový přístup k fitness od Form Factory se každý měsíc zaměří na předcházení jedné z civilizačních chorob. K tomu bude vždy upraven program skupinových lekcí, který se rozšíří o speciální a zdravotní cvičení. Součástí programu každého měsíce budou také odborné workshopy, speciální on-line obsah, videa a podpora profesionálních trenérů Form Factory. [cat_name] => HealthFactory [category_nicename] => healthfactory [category_parent] => 0 ) )

Na nohách to stojí. 

Věta, kterou moc rád používám, když se bavím s lidmi o postavení těla, mrtvém tahu či dřepu. O chodidlech toho v poslední době bylo napsáno mnoho a je to moc dobře, protože díky práci s chodidlem toho můžeme vyřešit více, než bychom si možná na první pohled mysleli. 

Na co už se ovšem zapomíná, tak je práce dlaní, potažmo zápěstí a prstů. 

Takže…

… všichni ruce nahoru. Eh, vlastně ne, všichni ruce na zem. Mnoho lidí, kteří ke mně přijdou, si jen těžko vzpomenou, kdy položili své dlaně na zem. A vy, kteří pokládáte ruce na zem v případě, že z ní vstáváte a není Vám více než 70, tak udělejte okamžitě třicet dřepů, protože se vstává bez rukou! Tečka! Teda, vykřičník!

Pokud pokládáte ruce na zem a pracujete se s svým tělem, tak začněte používat své dlaně. Nedělejte z nich jen tupý podklad. Prsty pěkně od sebe, zarýt do země, jako byste chtěli sebrat papír ze země a využít jejich úžasné stabilizační vlastnosti.

Je jedno, zdali děláte stojku, různé druhy lokomocí nebo kliky. Využijte své prsty, dlaně, malíkovou hranu nebo tu palcovou. Vše má svůj účel, svůj smysl. Nenech ruce otupit a najdi ten potenciál, který v nich dřímá. Hrajte si, zkoumejte a objevujte. 

Jedním z benefitů, který můžete tímto získat je ten, že při postupném a správném procvičování zápěstí zmizí syndrom karpálního tunelu. 

Mimo to, zdravé a silné ruce se mohou v běžném životě dost hodit. Kolikrát jste zakopli, spadli či poranili zápěstí při sportu? Trocha práce s dlaněmi či zápěstím se vám mohou sakra hodit. 

No, a v neposlední řadě, pokud se naučíte používat prsty, zesílíte sílu úchopu. Vážně. 

Takže ještě jednou, protahujte a mobilizujte zápěstí. Až budete mít dlaně na zemi, tak roztáhněte prsty do šířky. Přitlačte malíkovou hranu, palcovou hranu a patu dlaně k podložce, přibližtě záprstní klouby směrem k zápěstí a tím vytvoříte klenbu dlaně. 

A co Vy? Umíte se postavit na vlastní ruce?

Pavel Kuncl

Autor FitPraha

Školící centrum FitPraha

FitPraha je ojedinělý koncept, který spojuje 2 základní kurzy – kurz pro fitness trenéry a kurz pro výživové poradce.

Naším jasným cílem je tvořit fitness trenéry a výživové poradce, pro které je hlavní zdraví klientů, jeho zlepšování a postupnými kroky správné nastavení klienta v jeho každodenním životě.

Naším poselstvím je předávat informace, které jsou kvalitní, aktuální a funkční. Nabízíme rovněž možnost tyto informace rozšiřovat a prohlubovat na navazujících kurzech. Zakládáme si na profesionalitě, proto naši lektoři jsou skutečnými odborníky na probíraná témata.

fitpraha.cz